Vol. 43 No. 1 (2018): Roteiro jan./abr. 2018

					View Vol. 43 No. 1 (2018): Roteiro jan./abr. 2018
Data da publicação: 11 de abril de 2018
Published: 2018-04-11

Dados da Edição

  • Folha de Rosto

    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.16891

Editorial

  • Editorial

    Marilda Pasqual Schneider, Nadiane Feldkercher, Priscila Monteiro Chaves
    9-14
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.16857

Apresentação

Dossiê Organismos multilaterais e políticas públicas na educação básica e superior: diretrizes, desafios e práticas

Resenha

Artigos de demanda contínua

  • Teachers’ perceptions on the external evaluation of schools in Portugal

    Joana Raquel Faria de Sousa, José Augusto Pacheco
    237-258
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.15852
  • Evaluation and ranking of universities on the logic of global criteria

    Raimunda Maria da Cunha Ribeiro
    259-276
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.15128
  • Higher education recent changes: limits and perspectives for a public university

    Eliane Cleide da Silva Czernisz, Lorena Dominique Vilela Freiberger
    277-296
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.12502
  • Quality of higher education and social responsibility

    Jardelino Menegat, Ricardo Antônio De Marco, Dirleia Fanfa Sarmento
    297-316
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.15136
  • Curriculum and educational inclusion: perceptions of teachers of basic education

    Jacqueline Lidiane de Souza Prais, Hallison Fernando Rosa, Adriana Regina de Jesus
    317-344
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.14509

Diretrizes para autores

  • Diretrizes para autores

    345-360
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.16879
  • Sobre a capa

    361-362
    DOI: https://doi.org/10.18593/r.v43i1.16880