Knowledge-doings that cross the rural education

Authors

  • Isaura Isabel Conte Universidade do Estado de Mato Grosso -Unemat.
  • Marlene Ribeiro Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Programa de Pós-Graduação em Educação.

DOI:

https://doi.org/10.18593/r.v42i1.10695

Keywords:

Rural education, School, Knowledge-doings

Abstract

In this text it was discussed the knowledge-doings, or knowledge, of a rural education school and some dilemmas of the current context in the development of the educational process. The ideas are from participant research, including theoretical and empirical interventions. We are relying on interviews recorded and conversations directed to teachers, technical staff and students, and documentary analysis of the school PPP. We emphasize that the training of professionals working in the institution deserves to be considered in the context of schools in the countryside, including with regard to access and quality of such training. There is personal effort on the part of professionals regarding the practice, however, there are issues beyond its scope, including with respect to the output of the rural youth by lack of social policies such as access to land.

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Author Biographies

Isaura Isabel Conte, Universidade do Estado de Mato Grosso -Unemat.

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, com Pós-Doutorado pela mesma Universidade. Mestra em Educação e Pedagoga.

Marlene Ribeiro, Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Programa de Pós-Graduação em Educação.

Pós-Doutora em Educação pela UFMG eDoutora em Educação pela mesma Instituição.

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Published

2017-04-04

How to Cite

CONTE, I. I.; RIBEIRO, M. Knowledge-doings that cross the rural education. Roteiro, [S. l.], v. 42, n. 1, p. 201–222, 2017. DOI: 10.18593/r.v42i1.10695. Disponível em: https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/10695. Acesso em: 22 dec. 2024.