Education management: from federal policies to municipal management

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18593/r.v42i3.13425

Keywords:

Educational policy, School management, Education Development Plan, Plan of Articulated Actions

Abstract

The text aims to identify the main policies for the management of education implemented by the federal government between the years 2003 and 2011 and to analyze how these policies had an impact on the management of municipal schools. It uses bibliographic research, documentary analysis and interviews as methodological procedures. It concludes that these policies interfere in the municipal management, because it allows the acquisition of works and equipment, but, it acts in a tenuous way in the schools, since the directors have demonstrated little knowledge about them and a greater concern with administrative and pedagogical issues of the school routine.

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Author Biographies

Natália da Silva Bugança, Universidade Estadual de Londrina

Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Londrina. Pedagoga, especialista em Educação Especial e Gestão escolar. Assessora pedagógica no Departamento de Educação e Cultura de Jataizinho-Pr.

Maria José Ferreira Ruiz, Universidade Estadual de Londrina.

Pós Doutora em Educação pela UNiversidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Doutora em Educação pela Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho" - UNESP-Marília. Docente da Universidade Estadual de Londrina-PR, no Departamento de Educação - Curso de Pedagogia - Área de Política e Gestão da Educação.

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Published

2017-12-04

How to Cite

BUGANÇA, N. da S.; RUIZ, M. J. F. Education management: from federal policies to municipal management. Roteiro, [S. l.], v. 42, n. 3, p. 523–542, 2017. DOI: 10.18593/r.v42i3.13425. Disponível em: https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/13425. Acesso em: 21 dec. 2024.

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