The role of the university in terms of realisation of freedom of teaching and freedom of scientific research – polish case
DOI:
https://doi.org/10.18593/ejjl.12869Abstract
Abstract: The terms "university", "teaching" and "research" are closely related. The reason for the establishment of a community of learners and students were, on the one hand, the formation of man, and on the other the search for the truth about man, life, society and the world. In the face of technological development and access to information, including the development of legislation that allows the individual, without going through formal institutions, data acquisition, the question arises whether the university is needed, and if so, what is its role in realizing the right to education and freedom of scientific research. Implementation of freedom of scientific research and freedom of teaching in times of universal information access and modern technology can do without the university. However, this is university that can benefit from innovative research methods and teaching remains the most important forum for the exchange of ideas and the search for truth and knowledge transfer, vocational skills and social attitudes.
Keywords: Right to education. Freedom of scientific research. Constitution. Cultural rights. Freedom of teaching.
Resumo: Os termos "universidade", "ensino" e "pesquisa" estão intimamente relacionados. A razão para o estabelecimento de uma comunidade de alunos e estudantes foram, por um lado, a formação do homem, e por outro a busca da verdade sobre o homem, a vida, a sociedade e o mundo. Em face de desenvolvimento tecnológico e do acesso à informação, incluindo o desenvolvimento de uma legislação que permite que o indivíduo, sem passar por instituições formais, tenha acesso a dados e a informações, gera a questão de saber se a universidade é necessária, e em caso afirmativo, qual é o seu papel na realização dos direitos à educação e à liberdade de pesquisa científica. A implementação da liberdade de investigação científica e liberdade de ensino em tempos de acesso à informação universal e tecnologia avançada pode se realizar sem a universidade. No entanto, a universidade pode se beneficiar de métodos inovadores de pesquisa e de ensino e continuar a ser o mais importante fórum para a troca de ideias ea busca da verdade e da transferência de conhecimentos, competências profissionais e as atitudes sociais.
Palavras-chave: Direito à Educação. Liberdade de Pesquisa Científica. Constituição. Direitos Culturais. Liberdade de Ensino.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright: All manuscripts submitted become the property of the Unoesc and will not be returned to the author. It is a condition of publication that authors vest copyright in their paper, including abstracts, in the Universidade do Oeste de Santa Catarina - Unoesc. This enables us to ensure full copyright protection and to disseminate the paper to the widest possible readership in print and electronic formats as appropriate. Authors may, of course, use the article elsewhere after publication without prior permission from the Publishers, subject to the terms outlined on the Copyright transfer form.