Digital technologies: implications in human development

Authors

  • Fernanda Aparecida Silva Dias

Keywords:

Learning, Human being, Digital technologies

Abstract

It aims to reflect the educational problems and potentials caused by the digital technologies in the binomial progress and human development. It is a qualitative theoretical research. Considering the diversity and the uncontrolled dissemination of information, the challenge is to put in perspective the knowledge construction capable of promoting meaningful learning and human development with freedom, to overcome the capitalist and consumerist logic. There is an urgent need of a new education and learning vision, which makes possible the coexistence vision, learning processes integrated by the use of new digital technologies, which enable cooperation, collaboration, knowledge and human development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ASSMANN, H. Reencantar a educação: rumo à sociedade aprendente. Petrópolis: Vozes, 2001.

CAPRA, F. A Teia Da Vida Uma Nova Compreensão Científica Dos Sistemas Vivos. São Paulo: Cultrix, 1982.

JONAS, H. Princípio Responsabilidade: ensaio de uma ética para uma civilização tecnológica. Rio de Janeiro: PUC Rio, 2006.

LÉVY, P. A inteligência coletiva. 10. ed. São Paulo: Edições Loyola, 1998.

LÉVY, Pierre. A inteligência coletiva: por uma antropologia do ciberespaço. São Paulo: Edições Loyola, 2015.

LÉVY, P. Cibercultura. 1. ed. São Paulo: Editora 34, 1999.

SEN, A. Desenvolvimento como liberdade. São Paulo: Companhia das Letras, 2000.

SLOTERDIJK, P. Regras para o Parque Humano: uma resposta à carta de Heidegger sobre o humanismo. São Paulo: Estação Liberdade, 2000.

STRIEDER, R. Plano de Ensino disciplina Epistemologia. Joaçaba: Unoesc, 2017. Disponível em: https://unoesc.mrooms.net/course/view.php?id=817. Acesso em: 20 abr. 2018.

Published

2019-05-28

How to Cite

Silva Dias, F. A. (2019). Digital technologies: implications in human development. Unoesc & Ciência - ACHS, 10(1), 49–54. Retrieved from https://periodicos.unoesc.edu.br/achs/article/view/20216